Liigeste ebamugavustunne seoses gliptiinidega

2015. aasta augusti lõpus teatas Ameerika Toidu- ja Ravimiamet (FDA) 33 gliptiiniga seotud väljendunud liigeseprobleemide juhtumist, mis viis füüsilise aktiivsuse olulise vähenemiseni ja kümnel juhul vajas statsionaarset ravi. FDA nimetab järgmisi gliptiine: sitagliptiin, saksagliptiin, linagliptiin ja alogliptiin. Mainitud ravimid kuuluvad dipeptidüülpeptidaas-4 (DPP-4) inhibiitorite (gliptiinid) klassi. Neid kasutatakse monoteraapiana või kombinatsioonis teiste diabeedivastaste ainetega II tüüpi suhkurtõvega täiskasvanute raviks, kui dieet ja füüsiline koormus ei alanda veresuhkrut piisavalt. Saksamaal on praegu turul saadaval järgmised FDA mainitud neljast gliptiinid :

  • Sitagliptiin
  • Saksagliptiin

AkdÄ andmetel registreeriti aastatel 2008–2014 Saksamaal kaheksa ühise kaebuse juhtumit (viis sitagliptiini, kolm vildagliptiini puhul). Enamikul juhtudel ilmnesid sümptomid esimestel päevadel või nädalatel pärast ravi alustamist ja kadusid pärast katkestamist.

Kui gliptiinravi ajal ilmnevad uuesti liigeseprobleemid, tuleb kaaluda ravimi kahjulikku toimet ja vajadusel alustada alternatiivsete ravimitega. Selgete liigeseprobleemide juhtudest tuleks teatada AkdÄ-le.